Upravit stránku

ROPA představuje nový dvounápravový sklízeč v cela nové dimenzi výkonu. Sportovní moderní design, výborná manévrovatelnost a hbitost se spojují v novém sklízeči Panther 2 pro co největší radost ze sklizně řepy. S Panther 2 získáte dostatečné výkonové rezervy při nejextrémnějších sklizňových podmínkách, nebo při použití vyorávacího agregátu XL: vše díky novému řadovému šestiválcovému motoru Volvo o výkonu 700k, respektive 768k, se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a jmenovitém výkonu 16,12 litrů. 

Přednosti sklízeče ROPA Panther 2

RR vyorávací agregát s větší čistící plochou a zahlubováním jednotlivých radlic

Nejvýkonnější sklízeč na trhu s motorem o výkonu 768 k

Hydraulický systém vyrovnávání podvozku

Systém ořezu Micro Topper 2

  • POPIS

    Několika oceněnými ověnčený půdoochranný systém s automatickou stabilizací podvozku byl naplno začleněn do nové konstrukce sklízeče Panther 2. Vyprazdňovací dopravník, s větším výkonem při překládání během jízdy, je odvozen od sklízeče Tiger 6. Nová komfortní kabina s velkým dotykovým terminálem a několika automatickými programy je základem pro vynikající jízdní komfort a nejlepší výsledky během sklizně.

  • TECHNICKÉ PARAMETRY

    ROZMĚRY

    DÉLKA:13,53 m 
    VÝŠKA:4,00 m (přepravní pozice) 
    ŠÍŘKA :3,00 m (6-řádkový s roztečí řádků 45 cm)
    3,30 m (6-řádkový s roztečí 50 cm a 45-50 cm variabilní)
     
    OBJEM ZÁSOBNÍKU:více než 30 m³ / 21 t 
    POLOMĚR OTÁČENÍ:vnitřní průměr 6,70 m 

    MOTOR

    VOLVO PENTA D16 700 K / 515 KW

    VOLVO PENTA D16 768 K / 565 KW

    zdvihový objem 16,12 lzdvihový objem 16,12 l
    6válcový řadový motor Volvo Penta

    6válcový řadový motor Volvo Penta

    vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)

    vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)

    emisní norma EPA Tier 4 final nebo emisní norma IV

    -

    SCR-Kat a AdBlue, pro dosažení emisních hodnot je nutné palivo s obsahem síry do max 15 ppm

    BEZ AdBlue, BEZ recirkulace spalin

    max. točivý moment 3200 Nm

    max. točivý moment 3260 Nm

    otáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/min

    otáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/min

    palivová nádrž o objemu 1300 l

    palivová nádrž o objemu 1300 l

    nádrž na AdBlue o objemu 145 l -

     

  • VIDEO

Spolehlivý pomocník s velkým točivým momentem a zdvihovým objemem

Přenos výkonu stroje ROPA Panther 2 o síle 700k / 515kW s řadovým šestiválcovým motorem Volvo (typ TAD1672VE, emisní stupeň EPA 4 final), zdvihovým objemem 16,12 litrů, vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PNI), SCR-Kat a AdBlue je nyní ještě efektivnější. Maximální točivý moment činí 3200 Nm při 1260 ot/min. Srdce sklízeče Panther 2 zajišťuje již od 1000 ot/min enormní točivý moment 3150 Nm. Vyorávání probíhá od úsporných 1100 ot/min s točivým momentem 3150 Nm – o 28 procent více než u Panther 1 s 2450 Nm.

  • Vyšší denní výkonnosti, ještě více síly při nižších rychlostech.

Pro ještě vyšší výkon má společnost ROPA v nabídce řadový šestiválcový motor Volvo (typ TAD1643VE-B) o síle 768k / 565KW se zdvihovým objemem 16,12 litrů a vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PNI). Tento výkonný motor se obejde bez AdBlue, SCR-Kat a recirkulace spalin. To snižuje logistické náklady na provozní prostředky a minimalizuje prostoje během kampaně. Maximální točitý moment 3260 Nm – o 33 procent více oproti Panther1  s 2450 Nm. Výsledkem zvýšeného výkonu o 238k / 175kW oproti ROPA Panther 1 jsou vyšší hektarové výkony, zejména při vyorávání do kopce, při překládce během jízdy nebo při použití vyorávacího agregátu XL.

  • Vyšší denní výkonnosti, vyšší jistota nasazení.
Kabina dvounápravového sklízeče zevnitř
Vykládka dvounápravového žlutého sklízecího stroje

Highlight!! – Koncept kabiny a ovládání pro sklízeče řepy ROPA Panther 2

Velmi prostorná kabina R-Cab s novým designem byla výrazně rozšířena a vznáší se na hydraulických čepech s tlumením. Středem pozornosti je řidič, který si může užívat optimální výhled na zdokonalený RR vyorávací agregát ve fyziologicky správné a příjemné poloze sedadla.

Příjemný a kvalitní interiér nové kabiny se snadnou údržbou garantuje ryzí požitek z jízdy. Kolem řidiče jsou rozmístěny velkoryse dimenzované odkládací přihrádky, příruční schránky a mnoho volného prostoru. Samozřejmostí je sériově dodávaný chladicí box a integrované provzdušňování sedadla pro horké dny a vyhřívání sedadla pro chladné období kampaně. Mimořádně výkonné masivní LED pracovní světlomety dělají z noci den.

  • Ergonomie a komfort, řidič je středem pozornosti.

Pod označením R-Concept sdružuje ROPA svou intuitivní filozofii ovládání. Velký dotykový displej 12,1“ s rozhraním WLAN tvoří informační a řídicí centrum stroje. Řidič odsud sleduje celý stroj, získává informace o provozních podmínkách, datech výkonu a optimalizuje funkce a tím výsledek práce. Ovládání je duální, volitelně buď prstem na dotykové obrazovce nebo otočením a stisknutím otočných tlačítek „R-Select“ a „R-Direct“. Ovládací prvky jsou ergonomicky ideálně umístěny do nově koncipované ovládací konzole v dosahu multifunkčního joystiku. Tenká ovládací konzola u sedadla řidiče nabízí četné možnosti úprav a podporuje ergonomickou a pohodlnou polohu při sezení s dalším zlepšením výhledem. Nyní je také k dispozici volitelný kamerový systém R-View pro monitorování kolem stroje z ptačí perspektivy.

  • Pracoviště extratřídy, potěšení z vyorávání.
Žlutý sklízeč na poli

Zvětšené čistící plochy a nové čistící hvězdice

V souladu s vyšším výkonem motoru byly také u Panther 2 upraveny a zvětšeny čistící plochy. Nový agregát s označením RR má již v základu sedmý vyorávací válec a nabízí tak čistící plochu větší o více než 15%. Zvětšený čistící kanál zrychluje tok řepy do nových čistících hvězdic. Tok řepy proudí přes první čistící hvězdici o průměru 1740mm, přes další dvě hvězdice o průměru 1550mm do elevátoru o šířce 1000mm.

Mimořádně dlouhý vyprazdňovací dopravník- výkonnější a rychlejší vyprazdňování zásobníku

Nový extra dlouhý vyprazdňovací dopravník je odvozen od koncepce použité u Tiger 6. Dopravník je umístěn mezi nápravami, přímo za kloubem zalomení rámu. Pří překládání na vedle jedoucí návěsy je úhel překládky menší. Dopravník je 1600mm široký a na třikrát sklopný. Díky této konstrukci může být výška stroje během sklizně snížena- velká výhoda při sklizni poblíž elektrického vedení. Vyprazdňování za jízdy je oproti Panther 1 mnohem výkonnější a rychlejší. Jemné pogumované unášecí prsty garantují vysoký dopravní výkon během krátkého času za méně než 50 sekund při plném zásobníku o objemu 30m3. Automatika plnění zásobníku umožňuje optimální trakci za všech sklizňových podmínek při nejlepším rozložení zatížení. Evidence výnosů probíhá pomocí dvou ultrazvukových čidel, která sčítají nakládky v zásobníku a ukládají je do databáze.

  • Rychlá překládka, šetrné a komfortní vyprázdnění zásobníku.
Dvounápravový žlutý sklízeč na poli
Vykládka dvounápravového sklízeče na poli

Anti Shake a Balance System – Hydraulický systém vyrovnávání

Panther 2 je stejně jako předchůdce vybaven inovativní koncepcí podvozku se 2 kyvnými nápravami ve spojení se 4 stabilizačními válci. Ve srovnání s běžným podvozkem dvounápravového sklízeče cukrové řepy se snižují houpavé pohyby na rámu a řídících senzorech až o 50%. Základem je hydraulické spojení stabilizačních válců na přední a zadní nápravě jedné strany, takže nerovnosti pozemků na kole ovlivňují rám pouze z 50 procent. Díky tomuto systému dochází k přesnějšímu vedení v řádcích.

  • Stabilizace podvozku, lepší kvalita vyorávání.

Automatické vyrovnávání na svahu

Unikátní mezi dvounápravovými sklízeči cukrovky je také automatické svahové vyrovnávání prostřednictvím čtyř hydraulických válců a senzorů. Podvozek je držen ve vodorovné poloze až do 7% bočního svahu. Stabilita na svahu se mnohonásobně zvýší. Panther 2 zůstává velice stabilní i v extrémních podmínkách, kde by se ostatní sklízeče převrátily. Kromě toho se také zvyšuje jízdní komfort, protože řidič zůstává ve svislé poloze a nehrozí tak vyklouznutí ze sedačky.

  • Lepší stabilita na svazích, lepší jízdní komfort

Přímý přenos síly kloubovými hřídeli zajišťuje velmi vysoký točivý moment a trakci na všechna čtyři kola

Pro přenos vysoké hnací síly je Panther 2 vybaven přímým přenosem síly prostřednictvím přímočarých kloubových hřídelí od pohonu pojezdu na zadní a přední nápravu. Na poli lze vyorávat již při 1.100 ot/min. Podle potřeby síly Panther 2 reguluje otáčky automotivně až do 1.650 ot/min. Maximální silniční rychlosti 40km/h dosahuje Panther 2 již při velice úsporných 1.240 otáčkách za minutu. V pracovním módu je maximální rychlost omezena na 16 km/h, o 1,5 km/h více než u Panther 1. O požadované „zkrocení“ Panther 2 se starají lamelové brzdy integrované v olejové lázni (chráněné před nečistotami).

  • Nejlepší trakce i v případě proměnlivých a obtížných podmínkách
Vykládka žlutého sklízeče na poli

Půdoochrané pneumatiky Michelin Ultraflex

Dobrá ochrana půdy je zajištěna díky použití pneumatik Michelin Ultraflex IF 800/70 R38 na přední nápravě a Michelin Ultraflex IF 900/60 R38 na zadní nápravě. Pneumatiky zajišťují ochranu půdy a komfortní odpružení. Pneumatiky mají průměr 2050 mm a zajišťují tak velkou styčnou plochu s půdou.

  • Ochrana půdy a dokonalá trakce zejména v mokrých podmínkách

Sklopná automatika pro plně automatickou změnu režimu stroje

Stisknutím tlačítka se ROPA Panther 2 plně automaticky „promění“ z režimu jízdy po silnici do režimu pole. Vyprazdňovací dopravník, metr široký kruhový vynášecí elevátor, šnek zásobníku a další celky se posloupně sklopí, zčásti dokonce souběžně. Kontrolní systémy řízené čidly důsledně vylučují nesprávnou obsluhu a kolize. Celý proces sklápění probíhá díky optimálnímu nastavení funkcí v krátkém čase.

  • Komfort a bezpečnost při změně režimu.

Výsledkem všech novinek u sklízeče Panther 2 je zvýšená denní výkonnost a snížení provozních nákladů při současném zjednodušení údržby a oprav. Obsluha stroje si užívá vyššího komfortu při jízdě po silnici a zároveň hospodárnější, šetrnější a efektivnější sklizni cukrové řepy.

ROPA Panther 2 bude dostupný od roku 2017 s novým RR vyorávacím agregátem s možností nastavení hloubky vyorávání pro jednotlivé řádky. Sklízeče bude možné vybavit All-rounds cepovým ořezávačem, integrálním cepovým ořezávačem nebo odlisťovačem PES s gumovými kladívky.  

Sklízeč Panther na poli
Žlutý dvounápravový sklízecí stroj na poli
Dvounápravový sklízeč cukrové řepy
Dvounápravový sklízecí stroj na poli cukrové řepy
Dvounápravový žlutý sklízeč cukrové řepy

Podívejte se na další sklízecí stroje