Upravit stránku

Nejvýkonnější sklízeč cukrové řepy ROPA Tiger 6 si odbyl světovou premiéru v roce 2016 na veletrhu Agrosalon v Moskvě, ihned po představení obdržel od odborné poroty zlatou medaili za inovace. Klíčovým prvkem Tiger 6 je nový motor o výkonu 700k resp. 768k se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a zdvihovým objemem 16,12 litrů. Ve srovnání se sklízečem Tiger 5 dochází ke zvýšení výkonu až o 142k / 105kW. Do nového designu stroje byl perfektně integrován hydraulický podvozek s automatickým vyrovnáváním sklonu, který plní půdoochranou funkci. Výkonnější vyprazdňování zásobníku zajišťuje rychlejší překládku během jízdy. Komfortní kabina s dotykovým terminálem, rozhraním WLAN a četnými automatickými programy nabízí maximální jízdní komfort pro nejlepší výsledky při sklizni cukrové řepy.

Přednosti sklízeče ROPA Tiger 6

Hydraulický systém podvozku R-Soil oceněný stříbrnou medailí na výstavě Agritechnica

RR vyorávací agregát s větší čistící plochou a zahlubováním jednotlivých radlic

Nejvýkonnější sklízeč na trhu s motorem o výkonu 768 k

Systém ořezu Micro Topper 2

  • POPIS

    Do nového designu stroje byl perfektně integrován hydraulický podvozek s automatickým vyrovnáváním sklonu, který plní půdoochranou funkci. Výkonnější vyprazdňování zásobníku zajišťujerychlejší překládku během jízdy. Komfortní kabina s dotykovým terminálem, rozhraním WLAN a četnými automatickými programy nabízí maximální jízdní komfort pro nejlepší výsledky při sklízení cukrové řepy.

  • TECHNICKÉ PARAMETRY

    ROZMĚRY

    DÉLKA:14,99 m
    VÝŠKA:4,00 m (přepravní pozice)
    ŠÍŘKA:3,00 m (6-řádkový s roztečí řádků 45 cm)
    3,30 m (6-řádkový s roztečí 50 cm a 45-50 cm variabilní)
    OBJEM ZÁSOBNÍKU:více než 43 m³ / 30 t

    MOTOR

    VOLVO PENTA D16 700 K / 515 KWVOLVO PENTA D16 768 K / 565 KW
    zdvihový objem 16,12 lzdvihový objem 16,12 l
    6válcový řadový motor Volvo Penta6válcový řadový motor Volvo Penta
    vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)
    emisní norma EPA Tier 4 final nebo emisní norma IV-
    SCR-Kat a AdBlue, pro dosažení emisních hodnot je nutné palivo s obsahem síry do max 15 ppmBEZ AdBlue, BEZ recirkulace spalin
    max. točivý moment 3200 Nmmax. točivý moment 3260 Nm
    otáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/minotáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/min
    palivová nádrž o objemu 1300 lpalivová nádrž o objemu 1300 l
    nádrž na AdBlue o objemu 145 l -

     

  • VIDEO

Další vlastnosti stroje

Přenos výkonu stroje ROPA Tiger 6 o síle 700k / 515kW s řadovým šestiválcovým motorem Volvo (typ TAD1672VE, emisní stupeň EPA 4 final), zdvihovým objemem 16,12 litrů, vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PDE), SCR-Kat a AdBlue je nyní ještě efektivnější. Maximální točivý moment činí 3200 Nm při 1260 ot/min. Srdce sklízeče Tiger 6 zajišťuje již od 1000 ot/min enormní točivý moment 3150 Nm. Vyorávání probíhá od úsporných 1100 ot/min s točivým momentem 3150 Nm – o 11 procent více než u Tiger 5 s 2840 Nm.

Pro ještě vyšší výkon má společnost ROPA v nabídce řadový šestiválcový motor Volvo (typ TAD1643VE-B) o síle 768k / 565KW se zdvihovým objemem 16,12 litrů a vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PDE). Tento výkonný motor se obejde bez AdBlue, SCR-Kat a recirkulace spalin. To snižuje logistické náklady na provozní prostředky a minimalizuje prostoje během kampaně. Maximální točitý moment 3260 Nm – o 12 procent více oproti Tiger 5 s 2900 Nm. Výsledkem zvýšeného výkonu o 142k / 105kW oproti ROPA Tiger 5 jsou vyšší hektarové výkony, zejména při vyorávání do kopce, při překládce během jízdy nebo při použití vyorávacího agregátu XL.

Motor sklízeče cukrové řepy

Hydraulický systém podvozku R-Soil

Společnost ROPA vyvinula speciálně pro vlajkovou loď Tiger inovativní koncepci podvozku s výkyvnou přední nápravou ve spojení se dvěma hydraulicky uloženými zadními nápravami. Oproti dosavadním podvozkům třínápravových vyorávačů řepy (kromě Tiger 5), u nichž je střední náprava pevně sešroubována s rámem, se naklánění stroje snižuje na třetinu! Důvodem je hydraulické spojení válců na přední a zadních nápravách jedné strany, takže nerovný podklad působící v plné výší na kolo působí na rám pouze v rámci 33 procent.

Snížením naklánění na podvozku se současně zlepší vedení řádků i vedení hloubky vyorávacího agregátu, protože rám je vystředěn k umístění tří náprav. Hydraulickým spojením náprav se zatížení rozděluje vždy rovnoměrně na všech šest kol. V únoru 2015 byl firmami ROPA a Michelin systém R-soil důkladně otestován.

Porovnány byly stroje euro-Tiger V8-4 s pěvně připevněnou nápravou a Tiger 5 s hydraulickým systémem vyrovnávání podvozku. Výsledkem měření byl vysoký tlumící účinek podvozku, menší zatížení o 8 procent přední nápravy, 37 procent u druhé nápravy a 43 procent u třetí nápravy.
Systém podvozku sklízeč cukrové řepy
Žlutý sklízeč cukrové řepy
Sklízeč cukrové řepy zezadu
Kabina sklízeče cukrové řepy zevnitř
Kabina sklízeče cukrové řepy
Sklízeč cukrové řepy s řidičem
Sklízecí prvky stroje na sklízení řepy
Vykládka sklízeče cukrové řepy
Vykládka cukrové řepy ze sklízecího stroje
Sklízeč sklízí cukrovou řepu na poli
System sklízeče cukrové řepy

Podívejte se na další sklízecí stroje