Upravit stránku

Nejvýkonnější sklízeč cukrové řepy ROPA Tiger 6 si odbyl světovou premiéru v roce 2016 na veletrhu Agrosalon v Moskvě, ihned po představení obdržel od odborné poroty zlatou medaili za inovace. Klíčovým prvkem Tiger 6 je nový motor o výkonu 700k resp. 768k se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a zdvihovým objemem 16,12 litrů. Ve srovnání se sklízečem Tiger 5 dochází ke zvýšení výkonu až o 142k / 105kW. Do nového designu stroje byl perfektně integrován hydraulický podvozek s automatickým vyrovnáváním sklonu, který plní půdoochranou funkci. Výkonnější vyprazdňování zásobníku zajišťuje rychlejší překládku během jízdy. Komfortní kabina s dotykovým terminálem, rozhraním WLAN a četnými automatickými programy nabízí maximální jízdní komfort pro nejlepší výsledky při sklizni cukrové řepy.

Přednosti sklízeče ROPA Tiger 6

Hydraulický systém podvozku R-Soil oceněný stříbrnou medailí na výstavě Agritechnica

RR vyorávací agregát s větší čistící plochou a zahlubováním jednotlivých radlic

Nejvýkonnější sklízeč na trhu s motorem o výkonu 768 k

Systém ořezu Micro Topper 2

  • POPIS

    Do nového designu stroje byl perfektně integrován hydraulický podvozek s automatickým vyrovnáváním sklonu, který plní půdoochranou funkci. Výkonnější vyprazdňování zásobníku zajišťujerychlejší překládku během jízdy. Komfortní kabina s dotykovým terminálem, rozhraním WLAN a četnými automatickými programy nabízí maximální jízdní komfort pro nejlepší výsledky při sklízení cukrové řepy.

  • TECHNICKÉ PARAMETRY

    ROZMĚRY

    DÉLKA:14,99 m
    VÝŠKA:4,00 m (přepravní pozice)
    ŠÍŘKA:3,00 m (6-řádkový s roztečí řádků 45 cm)
    3,30 m (6-řádkový s roztečí 50 cm a 45-50 cm variabilní)
    OBJEM ZÁSOBNÍKU:více než 43 m³ / 30 t

    MOTOR

    VOLVO PENTA D16 700 K / 515 KWVOLVO PENTA D16 768 K / 565 KW
    zdvihový objem 16,12 lzdvihový objem 16,12 l
    6válcový řadový motor Volvo Penta6válcový řadový motor Volvo Penta
    vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)vstřikování čerpadlo-tryska (PDE)
    emisní norma EPA Tier 4 final nebo emisní norma IV-
    SCR-Kat a AdBlue, pro dosažení emisních hodnot je nutné palivo s obsahem síry do max 15 ppmBEZ AdBlue, BEZ recirkulace spalin
    max. točivý moment 3200 Nmmax. točivý moment 3260 Nm
    otáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/minotáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/min
    palivová nádrž o objemu 1300 lpalivová nádrž o objemu 1300 l
    nádrž na AdBlue o objemu 145 l -

     

  • VIDEO
  • PROSPEKT

Další vlastnosti stroje

Přenos výkonu stroje ROPA Tiger 6 o síle 700k / 515kW s řadovým šestiválcovým motorem Volvo (typ TAD1672VE, emisní stupeň EPA 4 final), zdvihovým objemem 16,12 litrů, vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PDE), SCR-Kat a AdBlue je nyní ještě efektivnější. Maximální točivý moment činí 3200 Nm při 1260 ot/min. Srdce sklízeče Tiger 6 zajišťuje již od 1000 ot/min enormní točivý moment 3150 Nm. Vyorávání probíhá od úsporných 1100 ot/min s točivým momentem 3150 Nm – o 11 procent více než u Tiger 5 s 2840 Nm.

Pro ještě vyšší výkon má společnost ROPA v nabídce řadový šestiválcový motor Volvo (typ TAD1643VE-B) o síle 768k / 565KW se zdvihovým objemem 16,12 litrů a vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PDE). Tento výkonný motor se obejde bez AdBlue, SCR-Kat a recirkulace spalin. To snižuje logistické náklady na provozní prostředky a minimalizuje prostoje během kampaně. Maximální točitý moment 3260 Nm – o 12 procent více oproti Tiger 5 s 2900 Nm. Výsledkem zvýšeného výkonu o 142k / 105kW oproti ROPA Tiger 5 jsou vyšší hektarové výkony, zejména při vyorávání do kopce, při překládce během jízdy nebo při použití vyorávacího agregátu XL.

Hydraulický systém podvozku R-Soil

Společnost ROPA vyvinula speciálně pro vlajkovou loď Tiger inovativní koncepci podvozku s výkyvnou přední nápravou ve spojení se dvěma hydraulicky uloženými zadními nápravami. Oproti dosavadním podvozkům třínápravových vyorávačů řepy (kromě Tiger 5), u nichž je střední náprava pevně sešroubována s rámem, se naklánění stroje snižuje na třetinu! Důvodem je hydraulické spojení válců na přední a zadních nápravách jedné strany, takže nerovný podklad působící v plné výší na kolo působí na rám pouze v rámci 33 procent.

Snížením naklánění na podvozku se současně zlepší vedení řádků i vedení hloubky vyorávacího agregátu, protože rám je vystředěn k umístění tří náprav. Hydraulickým spojením náprav se zatížení rozděluje vždy rovnoměrně na všech šest kol. V únoru 2015 byl firmami ROPA a Michelin systém R-soil důkladně otestován.

Porovnány byly stroje euro-Tiger V8-4 s pěvně připevněnou nápravou a Tiger 5 s hydraulickým systémem vyrovnávání podvozku. Výsledkem měření byl vysoký tlumící účinek podvozku, menší zatížení o 8 procent přední nápravy, 37 procent u druhé nápravy a 43 procent u třetí nápravy.

Podívejte se na další sklízecí stroje