Upravit stránku

Nejvýkonnější sklízeč cukrové řepy ROPA Tiger 6S si odbyl světovou premiéru v roce 2019 na veletrhu Agritechnca v Hannoveru, ihned po představení obdržel od odborné poroty stříbrnou medaili za R-Connect monitor. Srdcem nového Tigeru 6S je nový motor VOLVO o výkonu 768k resp. 796k se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a zdvihovým objemem 16,12 litrů. Do nového designu stroje byl perfektně integrován hydraulický podvozek s automatickým vyrovnáváním sklonu, který plní půdoochranou funkci. Výkonnější vyprazdňování zásobníku zajišťuje rychlejší překládku během jízdy. Komfortní kabina s dotykovým terminálem, rozhraním WLAN a četnými automatickými programy nabízí maximální jízdní komfort pro nejlepší výsledky při sklizni cukrové řepy.

Přednosti sklízeče ROPA Tiger 6S

Hydraulický systém podvozku R-Soil oceněný stříbrnou medailí na výstavě Agritechnica

RR vyorávací agregát s větší čistící plochou a zahlubováním jednotlivých radlic

Nejvýkonnější sklízeč na trhu s motorem o výkonu 796 k

Nový systém R-Connect monitor oceněný stříbrnou medailí Agritechnica

  • POPIS

    Model TIGERS 6S vychází z osvědčeného modelu Tiger 6, tento model dostal získal ihned po svém představení stříbrnou medaili Agritechnica za nový systém R-Connect monitor.

  • TECHNICKÉ PARAMETRY

    ROZMĚRY

    DÉLKA:14,99 m
    VÝŠKA:4,00 m (přepravní pozice)
    ŠÍŘKA:3,00 m (6-řádkový s roztečí řádků 45 cm)
    3,30 m (6-řádkový s roztečí 50 cm a 45-50 cm variabilní)
    OBJEM ZÁSOBNÍKU:více než 43 m³ / 30 t

    MOTOR

    VOLVO PENTA 796 K / 585 KWVOLVO PENTA  768 K / 565 KW
    zdvihový objem 16,12 lzdvihový objem 16,12 l
    6válcový řadový motor Volvo Penta6válcový řadový motor Volvo Penta
    Common Railvstřikování čerpadlo-tryska (PDE)
    emisní norma EU5-
    SCR-Kat a AdBlue, pro dosažení emisních hodnot je nutné palivo s obsahem síry do max 15 ppmBEZ AdBlue, BEZ recirkulace spalin
    max. točivý moment 3650 Nmmax. točivý moment 3260 Nm
    otáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/minotáčky při vyorávání 1 100 1/min, automotiv do max. 1 650 1/min
    palivová nádrž o objemu 1300 lpalivová nádrž o objemu 1300 l
    nádrž na AdBlue o objemu 145 l -

     

  • PROSPEKT

Panoramatická kabina se zlepšeným,
pohodlným ovládáním a dvojicí monitorů R-Touch

Ve srovnání s předchozími modely má Tiger 6S dva monitory o velikosti 12,1
palce s vyšší hustotou pixelů a tedy ještě ostřejším rozlišením. Ovládání na
terminálu pomocí interaktivních tlačítek je ještě intuitivnější a odpovídá logice tabletů a smartphonů.
Kromě funkcí stroje lze na monitoru R-Touch umístěném na levém A sloupku zobrazit současně dva samostatné obrazy z kamer. Proto je Tiger 6S seriově vybaven několika digitálními kamerami. Digitální kamery produkují výrazně lepší kvalitu obrazu - pro odpovídající větší množství dat byla do zařízení integrována další síť Ethernet. Během couvání nebo během vyprazdňování bunkru se odpovídající obraz kamery automaticky zobrazí v levém R-Touch monitoru. Nový ergonomický ovládací prvek na levé loketní opěrce usnadňuje ovládání vykládky a vyprazdňování bunkru. Na pravém multifunkčním joysticku lze volitelně nastavit pět funkčních tlačítek.
Při jízdě po silnici umožňuje nový „inteligentní hlavní spínač řízení“ automatickou synchronizaci kloubového řízení a řízení přední nápravy a přímé řízení zadních kol.

Kabina sklízeče ROPA Tiger 6S

R-Connect monitor

R-Connect monitor je inteligentní a plně automatizovaná obrazová dokumentace během sklizně cukrové řepy. Během vyorávky a vyprazdňování zásobníku jsou snímky pořízeny automaticky s přesným určením místa. Je možné volitelně zvolit kameru na střeše kabiny pro sledování řepy před sklizní a také kameru na výložníku pro kontrolu kvality během vyprazdňování zásobníku. Obrazy z kamer jsou poté viditelné v portálu R-Connect. Ze sklízeče cukrové řepy lze dokumentovat sklizenou plochu, výnos (počet zásobníků) a jeho polohu. Takto lze vizuálně dokumentovat pole řepy před sklizní i výsledek sklizně.

R-Trim a R-Contour

S Tiger 6S ROPA představuje dvě novinky pro automatické nastavení pracovní hloubky:

  • R-Trim - automatické nastavení výšky cepáku
  • R-Contour - automatické nastavení hloubky jednotlivých řad radlic RR agregátu

Oba systémy přizpůsobují svou pracovní hloubku měnícím se podmínkám velikosti řepy po celé délce pole. Automatické systémy reagují na různé výšky vrcholů řepy nebo na nerovnou zem napříč směru jízdy. Již známý měřicí systém na ořezávači byl za tímto účelem rozšířen o další měřicí systém pro detekci půdního profilu přímo v řádku řepy. Nový výkonný palubní počítač vyorávacího agregátu Tigeru 6S odečte všechny naměřené hodnoty ve zlomcích sekundy a pomocí nově vyvinutého softwaru změní výšku cepáku nebo hloubku vyorávání jednotlivých řádků. Kombinace a vzájemná souhra obou systémů vede k výrazné úlevě řidiče. Ztráty na cepáku budou sníženy, ačkoliv budou zkráceny řapíky a ještě snížená zátěž řidiče. Vyhýbáme se přílišnému nabírání zeminy radlicemi vedoucímu ke zvýšené spotřebě paliva, stejně tak přetrhávání kořenů řepy při příliš mělkém vyorávání.

Hydraulický systém podvozku R-Soil

Společnost ROPA vyvinula speciálně pro vlajkovou loď Tiger inovativní koncepci podvozku s výkyvnou přední nápravou ve spojení se dvěma hydraulicky uloženými zadními nápravami. Oproti dosavadním podvozkům třínápravových vyorávačů řepy (kromě Tiger 5), u nichž je střední náprava pevně sešroubována s rámem, se naklánění stroje snižuje na třetinu! Důvodem je hydraulické spojení válců na přední a zadních nápravách jedné strany, takže nerovný podklad působící v plné výší na kolo působí na rám pouze v rámci 33 procent.
Snížením naklánění na podvozku se současně zlepší vedení řádků i vedení hloubky vyorávacího agregátu, protože rám je vystředěn k umístění tří náprav. Hydraulickým spojením náprav se zatížení rozděluje vždy rovnoměrně na všech šest kol. V únoru 2015 byl firmami ROPA a Michelin systém R-soil důkladně otestován.

Porovnány byly stroje euro-Tiger V8-4 s pěvně připevněnou nápravou a Tiger 5 s hydraulickým systémem vyrovnávání podvozku. Výsledkem měření byl vysoký tlumící účinek podvozku, menší zatížení o 8 procent přední nápravy, 37 procent u druhé nápravy a 43 procent u třetí nápravy.

Podívejte se na další sklízecí stroje

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti