Upravit stránku

V novém Pantherovi 2S se spojuje sportovně moderní design s obratností a aktivitou do „pracovního zvířete“ pro čistou radost z vyorávání řepy. Dostatečné výkonové rezervy při nejextrémnějších sklizňových podmínkách, nebo při použití vyorávacího agregátu XL přináší nový řadový motor Volvo Penta o výkonu 796 k / 585 kW s maximálním točivým momentem 3 650 Nm a zdvihovým objemem 16,12 litru.

Přednosti sklízeče ROPA Panther 2S

RR vyorávací agregát s větší čistící plochou a zahlubováním jednotlivých radlic

Nejvýkonnější sklízeč na trhu s motorem o výkonu 796 k

Hydraulický systém vyrovnávání podvozku

Systém ořezu Micro Topper 2

  • POPIS
    V novém Pantherovi 2S se spojuje sportovně moderní design s obratností a aktivitou do „pracovního zvířete“ pro čistou radost z vyorávání řepy. Dostatečné výkonové rezervy při nejextrémnějších sklizňových podmínkách, nebo při použití vyorávacího agregátu XL přináší nový řadový motor Volvo Penta o výkonu 796 k / 585 kW s maximálním točivým momentem 3 650 Nm a zdvihovým objemem 16,12 litru.
  • VIDEO

PANTHER 2S

V novém Pantherovi 2S se spojuje sportovně moderní design s obratností a aktivitou do „pracovního zvířete“ pro čistou radost z vyorávání řepy. Dostatečné výkonové rezervy při nejextrémnějších sklizňových podmínkách, nebo při použití vyorávacího agregátu XL přináší nový řadový motor Volvo Penta o výkonu 796 k / 585 kW s maximálním točivým momentem 3 650 Nm a zdvihovým objemem 16,12 litru. Do nového designu stroje byl dokonale integrován medailí oceněný systém podvozku velmi šetrný k půdě s příčnou stabilizací a automatickým vyrovnáním náklonu. Jako v Tigeru 6S tvoří nová generace extrémně výkonných palubních počítačů centrum pro telematiku, prediktivní analýzu, online diagnostiku a asistenční systémy pro poloautonomní sběr cukrové řepy. Panther 2S zaujímá prémiový segment na trhu dvounápravových strojů a díky své vizionářské počítačové architektuře je po elektronické stránce výrazně lépe vybaven než současný model Panther 2.

INOVACE V NOVÉM DESIGNU PANTHERU 2S

Již nový vzhled stroje ROPA Panther 2S symbolizuje digitalizaci, vytváření sítí a zemědělství 4.0. Světle modrá čára ilustruje a symbolizuje propojení Pantheru sítěmi a s R-Connect v online portálu myROPA. Panther 2S má vzbudit pýchu majitele, oslovit emoce a současně být zárukou kvality.

KABINA S NOVÝM INTERIÉREM A DVOJICÍ VELKÝCH 12,1 PALCOVÝCH BAREVNÝCH DISPLEJŮ

Panoramatická kabina byla převzata od Tigera 6S, vytváří velkorysý pocit prostoru a funguje jako centrum pro umělou inteligenci a poloautonomní sběr cukrové řepy. Sedadlo řidiče Pantheru 2S je vizualizací technologického vedení a začátkem nové éry vytváření sítí při sklizni cukrové řepy. Ovládání terminálu pomocí interaktivních tlačítek jako v čisté barevné skladbě a v moderním plochém designu je ještě intuitivnější a odpovídá logice tabletů a chytrých telefonů. Lepší kontrast zvyšuje čitelnost a použitelnost.

NAPOJENÍ NA MYROPA PROSTŘEDNICTVÍM R-CONNECT TELEMATIKY A DIAGNOSTIKY NA DÁLKU VE STANDARDU

Telematický modul, který je standardně integrován ve stroji, tvoří základ pro prediktivní službu 4.0, zejména pro prediktivní analýzu a také pro rychlou pomoc a diagnostiku v případě servisu na všech kontinentech. V případě servisu se může servisní technik volitelně přepnout přímo na terminál daného stroje a pomoci obsluze stroje při řešení problémů. R-Connect v portálu myROPA nabízí řidičům a správcům provozu dokonalý nástroj pro online vyhodnocení objednávek a optimalizaci strojů a vozového parku.

PRACOVNÍ ZVÍŘE PRO VÝKON V HEKTARECH

Panther 2S disponuje enormním čisticím výkonem. Za první čisticí hvězdicí o průměru 1 740 mm následují další dvě hvězdice o průměru 1 550 mm, přes které řepa prochází, než je šetrně přemístěna na elevátor o šířce 1 000 mm.
Nový extra dlouhý vyprazdňovací dopravník byl z hlediska délky a technického řešení převzat z Tiger 6. Nachází se mezi oběma nápravami, přímo za zalomeným kloubem. Při překládání na vedle jedoucí návěsy je překládka plošší. Vyprazdňovací dopravník má šířku 1 600 mm a je 3-násobně sklopitelný. Panther 2S přesvědčí výkonným vyprazdňováním zásobníku pro rychlejší překládání také za jízdy. Jemné polyuretanové unášecí prsty zajišťují vysoký dopravní výkon během krátkého času za méně než 50 sekund při plném zásobníku o objemu cca 30 m³.

AUTOMATICKÉ VYROVNÁNÍ SKLONU PRO STABILITU A AGILNÍ VYORÁVÁNÍ TAKÉ NA SVAHU

Unikátní mezi dvounápravovými sklízeči cukrovky je rovněž automatické vyrovnávání náklonu pomocí čtyř hydraulických válců a měřicích senzorů. Celé vozidlo je vždy ke svahu nakloněno o 7 procent a tím je udrženo vodorovně. Vyorávací agregát se řídí sám díky snímání povrchu. Tím se zvýší stabilita na svahu. V extrémních situacích se Panther sám může udržet stabilní tam, kde by se jiné vyorávače již převrátili. Kromě toho se zvyšuje pohodlí při jízdě, neboť řidič zůstává ve své vzpřímené poloze vsedě. Jako v Tigeru 6S obsahuje navíc 3osý gyroskop s měřením zrychlení pro kompenzaci odstředivé síly pro ještě citlivější ovládání náklonu.

VOLVO PENTA TWD1683VE S 796 K/ 585 KW

Tento motor byl vyvinut společností Volvo Penta speciálně pro použití v modelu Tiger 6S a nyní byl integrován do Pantheru 2S. S objemem 16,12 litru, vstřikováním common-rail, katalyzátorem SCR a AdBlue je energie poskytovaná tímto typem motoru ještě účinnější a „čistší“. Díky duálnímu přeplňování vytváří tento motor obrovský maximální točivý moment 3 650 Nm. Již od 1 000 otáček za minutu je k dispozici 3 550 Nm, což znamená, že může být používán ještě déle v dolním rozsahu otáček, čímž se šetří ještě více paliva. Díky moderní technologii motoru splňuje tento vznětový motor i bez recirkulace výfukových plynů a filtru pevných částic evropskou normu pro emise výfukových plynů V a v USA Tier 4f.

PŘÍMÝ PŘENOS SÍLY KLOUBOVÝMI HŘÍDELI ZAJIŠŤUJE VELMI VYSOKÉ HODNOTY KROUTÍCÍHO MOMENTU A TAŽNÉ SÍLY VŠECH KOL

Pro přenos vysokého hnacího výkonu sází ROPA u Panthera 2S nekompromisně na přímý přenos síly prostřednictvím kloubových hřídelů umístěných ve stejné ose z rozdělovací převodovky na zadní nápravu a k přední nápravě. To zajišťuje nejlepší trakci i při měnících se nebo obtížných podmínkách půdy. Při snížených otáčkách motoru je pohon v režimu jízdy po silnici plynule nastavitelný od 0 do 40 km/h. Při tom umožňuje nový „inteligentní hlavní spínač řízení“ automatickou synchronizaci kloubového řízení a řízení přední nápravy a také postavení řízení zadní nápravy rovně.

AUTOMATIKA VÝŠKY CEPÁKU A SENZORIKA KONTURY PŮDY K POLOAUTONOMNÍMU VEDENÍ VYORÁVACÍHO AGREGÁTU

S Tigerem 6S představuje ROPA na Agritechnice v Hannoveru dvě novinky pro automatické nastavení pracovní hloubky vyorávacího agregátu, které jsou nyní použity také v Pantheru 2S.

•     R-Trim – automatické nastavení výšky cepáku
•     R-Contour – automatické nastavení hloubky jednotlivých řad radlic RR agregátu

Oba systémy přizpůsobují svou pracovní hloubku měnícím se podmínkám velikosti řepy po celé délce pole. Automatické systémy reagují na různé výšky vrcholů řepy nebo na nerovnou zem napříč směru jízdy. Již známý měřicí systém na ořezávači byl za tímto účelem rozšířen o další měřicí systém pro detekci půdního profilu přímo v řádku řepy.

Nový výkonný palubní počítač vyorávacího agregátu odečte všechny naměřené hodnoty ve zlomcích sekundy a pomocí nově vyvinutého softwaru změní výšku cepáku nebo hloubku vyorávání jednotlivých řádků. Kombinace a vzájemná souhra obou systémů vede k výrazné úlevě řidiče a umožňuje poloautonomní vedení vyorávacího agregátu. U měnícího se stavu porostu řepy budou sníženy ztráty, i když budou zkráceny řapíky a ještě snížená zátěž řidiče. Vyhýbáme se přílišnému nabírání zeminy radlicemi vedoucímu ke zvýšené spotřebě paliva, stejně jako k přetrhávání kořenů řepy při příliš mělkém vyorávání.

AUTOMATIKA NASTAVENÍ HLOUBKY JEDNOTLIVÝCH ŘAD RADLIC RR AGREGÁTU

Nový výkonný palubní počítač vyorávacího agregátu odečte všechny naměřené hodnoty ve zlomcích sekundy a pomocí nově vyvinutého softwaru změní výšku cepáku nebo hloubku vyorávání jednotlivých řádků. Kombinace a vzájemná souhra obou systémů vede k výrazné úlevě řidiče a umožňuje poloautonomní vedení vyorávacího agregátu. U měnícího se stavu porostu řepy budou sníženy ztráty, i když budou zkráceny řapíky a ještě snížená zátěž řidiče. Vyhýbáme se přílišnému nabírání zeminy radlicemi vedoucímu ke zvýšené spotřebě paliva, stejně jako k přetrhávání kořenů řepy při příliš mělkém vyorávání.

MNOHO NOVÝCH POHODLNÝCH A UŽITEČNÝCH DETAILŮ

Řada nových vylepšení a optimalizací nabízí řidiči za provozu Pantheru 2S další výhody a pohodlí. Jedná se například o kompletní vybavení s ještě silnějšími LED světlomety, směrovými světly a majáky, novým designem centrální elektrické soustavy, optimalizací pracovní hydrauliky pro hloubkovou regulaci a čištění, novým řízením stroje podle současných bezpečnostních směrnic, zvýšenou servisní použitelností v elektrických a hydraulických systémech.